Ultiem genieten - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Eva Lamers - WaarBenJij.nu Ultiem genieten - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Eva Lamers - WaarBenJij.nu

Ultiem genieten

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 Maart 2014 | Nepal, Pokhara

In Holland is het lente en hier zijn de temperaturen tropisch.

Verder zijn er nog wel een aantal dingen waar ik jullie wel even iets over kan vertellen. Ik heb tijdens carnaval bijvoorbeeld in een Tibetaans mannelijk monnikenklooster geslapen. De monniken waren druk bezig met de voorbereidingen voor de Tibetaanse jaarwisseling. Momenteel is het jaar 2041 hier namelijk ingegaan. Daarnaast heb ik als koffieliefhebber mijn koffiekennis bijgeschaafd op een heuse koffieplantage en zelfs koffiebonen geplukt in dit walhalla De eigenaar van onze favoriete koffietent was zo aardig om ons het gehele proces van koffieboon tot koffie te 'showen'. Als dank hebben we na afloop natuurlijk een lekkere kop koffie gedronken en zakjes koffie ingeslagen voor het thuisfront.

Tussendoor hebben we ons project succesvol afgerond in Thulakhet. Dit betekent voor nu dat we vakantie hebben en hier lekker de toerist uit kunnen hangen voordat we over een paar weken naar een ander dorpje gaan, genaamd: ‘Serachaur’. Nog een ander schoolgerelateerd triviaal feitje. Ik heb hier te horen gekregen dat ik alle studiepunten heb binnengesleept, wat inhoudt dat ik volgend jaar mag gaan afstuderen. Een uiterst goede reden om een half uur in de lucht te hangen hier in Nepal. Op 10 maart moest ik er dus aan geloven en ben ik gaan paragliden. Ontzettend leuk en mooi, wel een beetje jammer dat ik waarschijnlijk teveel heb gegeten vantevoren. Dit had als gevolg dat ik de gehele vlucht ontzettend misselijk was…

Voor de lezende voetballers is het misschien leuk om te vermelden dat ik hier een grootse voetbalwedstrijd heb bijgewoond. Waarbij Pokhara (de stad waar ik veelal verblijf) voor het eerst in de geschiedenis als winnaar uit de bus kwam. Tevens heb ik hier onlangs Holi gevierd. Een feest dat vooral plaatsvindt op straat (lees: liveoptredens waarbij je ondertussen ondergegooid wordt met gekleurd poeder), een ge-wel-dige dag. Het enige nadeel was dat ik hier minimaal een week met een roze hoofdhuid heb rondgelopen, maar dat neem je dan natuurlijk voor lief.

Ter voorbereiding op een bergtocht door de Himalaya dacht ik, sportief als ik ben even de Sanrangkotberg op te hardlopen samen met (look-a-like Jeroen van Koningsbrugge) Ruud. Wat begon als een impulsief plan bleek een pure uitputtingstocht. Na vijf uur in de brandende zon te hebben gelopen kwamen we eindelijk uitgeput en verbrand terug bij ons hotel. Wellicht heeft deze wandeling enigszins geholpen. Ik ben namelijk net een dag terug van een nog veel vermoeiendere wandeltocht. Om precies te zijn heb ik maarliefst tien dagen met mijn backpack van veertien kilo door sneeuw, zon, regen, hagel en langs gevaarlijke lawinezones geploeterd. In het begin samen met Claudia, Soscha en Rosan. De laatste zeven dagen bleven Sigi en ik met z’n tweeën over. Wat een euforisch moment toen we eindelijk de top van de Annapurna Basecamp (4130 meter) hadden bereikt. Een ander hoogtepunt was de heerlijke hotwaterspring op de een na laatste dag en natuurlijk de aankomst in Pokhara. In het begin moest ik wel even wennen aan de drukte van de stad in contrast met de rustige natuurpaden in de bergen. Maar nu zijn we alweer plannen aan het maken om aankomend weekend naar natuurpark Chitwan te vertrekken om hopelijk interessante dieren te gaan spotten.

Het is hier weer bijna etenstijd dus ik ben genoodzaakt af te gaan ronden. Gelukkig ben ik over ongeveer zeven weken weer in Holland om jullie bij te kletsen.

Feri Vetaula (= tot ziens)!

  • 28 Maart 2014 - 15:36

    Moniek:

    Lieve Eva,
    Wat een supermooie ervaringen!!!! Ik ben echt trots op je dat je helemaal naar de top bent gelopen. Knap hoor!!! Ik verheug me enorm op je verhalen en foto's wanneer je weer in het kleine vlakke NL bent! Geniet er maar goed van!! Heel veel liefs en een dikke kus XXX

  • 28 Maart 2014 - 15:46

    Vera:

    Op de eerste plaats gefeliciteerd met je studie punten. Wat een leuk verhaal. We hopen dat je nog een fijne tijd hebt en geniet van alles wat je mee maakt.

  • 28 Maart 2014 - 19:56

    Gerda:

    Hoi hoi Eefke,

    Bergbeklimmen is weer een hele andere ervaring dan eraf skieën, lijkt me?
    Maar daar kun je me over 7 weken alles over vertellen...

    Ik verheug me altijd op nieuwe foto's. Die maken je verhalen heerlijk beeldend.
    We zijn er hier met z'n allen heel erg trots op dat je de top hebt bereikt.

    Hou je goed en tot gauw weer.

    xxx mam

  • 30 Maart 2014 - 21:30

    Mieke:

    Woh, Eva
    De top v d Annapurna bereikt, dat is niet niks.Knap hoor, daar kun je trots op zijn.
    mooie memories heb je al gekregen,klinkt super.
    Veel plezier in Chitwan en enjoy de laatste 7 weken in t geweldige nepal.

    groetjes van de cornerroad!!

  • 31 Maart 2014 - 15:22

    Ellen Emonds:

    Lieve Eva,

    Wat ontzettend gaaf allemaal! Ik geniet van jouw reisverhalen en hoop dat je de tijd van je leven hebt daar!

    Heel veel groetjes van alle kinderen van groep 7/8!

    Liefs Ellen

  • 07 April 2014 - 21:47

    Peter En Trees:

    Heey Eva,
    Wat schrijf je elke keer toch reuze leuk! Het is werkelijk een genot om je verhalen te lezen! Heel tof dat je zo veel schitterende ervaringen mag meemaken en dat wij deelgenoot mogen zijn.
    Heel veel lieve groetjes uit Rijkevoort!

  • 13 April 2014 - 12:10

    Ingrid Elders:

    He hallootje Eva,
    Wat een geweldig vehaal over een geweldig avontuur! Studiepunten, bergtoppen, super de luxe lodges (denk het niet...haha) en de heerlijke rust van de bergen. Een stromend riviertje, het geklets van jezelf en de fluitende vogels: da's ongeveer de enigste herrie die je hoort. Hoe anders is Pokhara..
    Geniet met volle teugen en wij blijven je vehaal graag volgen. Terug in Nederland nodigen we je graag een keetje uit!! Lieve groetjes en veel plezier. Luc en Ingrid Elders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 5631

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Nepal

Landen bezocht: